"Na podwórku" - poniedziałek 30.03.2020 r.

Kochane Misie,

dzisiaj zachęcimy Was do stworzenia wspólnie z rodzicami Kodeksu zasad Waszej rodziny. Ale to nie wszystko! Czeka na Was jeszcze praca plastyczna :) Zapraszamy!!

1. Myjemy razem ręce!

Pamiętajmy o tym, jak ważne jest mycie rąk! Wiemy, że czasami nam się nie chce ale...możemy umilić sobie ten czas! A pomoże nam w tym Lisek! Zapraszamy!!

 

 

2. Zabawa ruchowa "Żaby"

Musimy się teraz trochę poruszać! Zapraszamy do zabawy ruchowej "Żaby". Dziecko biega w różnych kierunkach przy dźwiękach muzyki, na przerwę skacze jak żaba.

 

 

3. Emocje między nami :)

Wiedząc jak ważne są emocje dziecka, zachęcamy do codziennej rozmowy na temat tego, jak czuje się dziecko. W tym celu możemy pomóc sobie ciekawymi buźkami, które wystarczy wydrukować, wyciąć a każdego dnia, dziecko może przyczepiać do kartki taką buźke, która najlepiej oddaje jego emocje. Dzięki temu, nasza komunikacja z dzieckiem może stać się łatwiejsza!

Emocje

 

4. Stwórzmy "Kodeks zasad naszej rodziny"

Dzieci we własnej rodzinie powinny stosować się do określonych zasad, lecz trudniej im zrozumieć, dlaczego muszą się im podporządkowywać. Regulamin domowy precyzyjnie określa co jest pożądane, dozwolone lub zakazane w danej rodzinie. Dzieci, które rozumieją, czego się od nich wymaga, czują się bezpieczniej i spokojniej. Dlatego regulamin warto spisać i powiesić w widocznym miejscu, co wpłynie znacząco na jego przestrzeganie i egzekwowanie. Regulamin domowy dla dzieci pozwoli określić ramy wspólnego życia, które wprowadzą porządek i harmonię, co docenią także sfrustrowani częstym upominaniem pociech rodzice. Poniżej znajdziemy przykład takiego kodeksu :)

Kodeks rodzinny

 

 

5. Wiersz pt. "Na podwórku" H. Bechlerowej

Zachęcamy do rozmowy z dzieckiem na temat przeczytanego wiersza. Udostępniamy przykładowe pytania, które pomogą nam w rozmowie :)

- jak miał na imię chłopiec, którego podwórko zostało opisane?

- jakie zwierzęta zostały wymienione w tekście?

- jaki miał na imię pies?

- ile było kotków?

- jak wyglądał prosiaczek?

- dlaczego Władek był zmartwiony?

- co takiego zrobiły zwierzęta na podwórku?

Na podwórku

 

6. Praca plastyczna - "Co to za zwierzę?"

Poniżej przedstawiamy propozycję pracy plastycznej. Zadaniem dziecka jest wycięcie głów zwierząt i dopasownie ich do odpowiednich sylwet a następnie pokolorowanie. Powodzenia!!!

Sylwety zwierząt

 

7. Tablica zadań :)

Kochane Misie, zachecamy do wypełniania Tabeli zadań, którą znajdziecie w linku poniżej. Dzięki niej możemy podsumować całą pracę każdego dnia, zamalowując misia przy danym dniu oraz danym zadaniu. Życzymy powodzenia!!! :)