"Moje rybki" - środa 20.05.2020 r.

Dzień dobry! 

Zapraszamy na kolejną porcję przygód! Jesteście gotowi? Mamy nadzieję, że tak a więc zaczynajmy !!!

1. Myjemy ręce :)

 

 

2. Zabawa ruchowa :)

 

 

3. Emocje między nami :)

Ostatnio pogoda płata nam figle..jednak mamy nadzieję, że humory zarówno Wam jak i Waszym najbliższym dopisują! Zaznaczcie odpowiednie buźki na Waszej tablicy :)

Emocje

 

4.Dyżury :)

Czy cały czas pamiętacie o pełnieniu dyżurów? W tym tygodniu sami wybieracie co chcecie robić :) Jakie czynności już wykonaliście a jakie jeszcze przed Wami? Jesteśmy bardzo ciekawe !!!

Nakrywanie do stołu

 

5. "Proszę, przepraszam, dziękuję"

Nasi Super - Bohaterowie! Czy pamiętacie o używaniu zwrotów grzecznościowych ? Zapomnieliście? Nic złego się nie dzieje! Jesteśmy tu po to, aby Wam przypomnieć :) Pamiętacie przecież, że to trening czyni mistrza!!!

Zwroty grzecznosciowe

 

6. "Moje rybki" - zaśpiewajmy razem! 

Zapraszamy na porcję zabaw muzyczno - ruchowych. Zachęcamy do zapamiętania piosenki, której tekst znajduje się poniżej a piosenkę znajdziecie w plikach do pobrania :)

 ryby

 

-> Zabawa ruchowo - słuchowa. Dziecko słucha piosenki. Po wysłuchaniu odpowiada na pytania dotyczące tekstu: Gdzie pływały rybki?; Gdzie była pierwsza rybka?; Gdzie była druga? ; Gdzie były kolejne rybki? ; Podziel na sylaby słowo akwarium, klaszcząc. Co słychać na początku gdy mówimy akwarium?

-> „Co rośnie w akwarium?” – zabaw sensoryczna. Rodzic wkłada do Magicznego pudełka (jakiekolwiek zamykane pudełeczko np., po butach) różne materiały, tasiemki, wstążki o różnej fakturze i długości. Mówi dziecku, że Tup posadził w akwarium dla rybek różne rośliny. Zadaniem dziecka jest opowiedzenie jakie to są rośliny i jak one mogą wyglądać (kolor, długość, kształt).

-> Zabawa ruchowo – słuchowo - wzrokowa. Rodzic pokazuje dziecku wzór oraz demonstruje sposób rysowania ryby (koło i linia pionowa z góry na dół). Następnie dziecko samo rysuje wzór po dużym śladzie. Potem rysuje na wzorze w formacie A4 placami, suchym pędzlem i pędzlem w farbie. Na koniec domalowuje elementy tak, by powstała ryba – płetwy, ogon, łuski.

ryby

 

7. "Nasze akwarium" 

Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej "Nasze akwarium". Do wykonania tej pracy plastycznej będzie potrzebny arkusz szarego papieru. Przy melodii piosenki Moje rybki dziecko rysuje rośliny, jakie Tup posadził w akwarium – odwołujemy się do wrażeń z zabawy z pudełkiem sensorycznym. Po narysowaniu dziecko wycina swoje rybki namalowane w zabawie ruchowo – słuchowo- wzrokowej i nakleja je na karton z narysowanymi roślinami.

 

8. Tablica zadań :)

Kochane Misie, pamiętajcie o zamalowaniu odpowiednich misiów przy wykonanych zadaniach :)

 

Powodzenia !!!