Wtorek - 06.04.2021r. - "Gdzie jest mój bilet"
Dzień dobry
Dzisiejszego dnia Smerfy obejrzą króciutki film „Moni i Uszko. Bon ton w teatrze. Bez biletu ani rusz”, który będzie doskonałym wprowadzeniem do nauki odszukiwania rzędu i miejsca według informacji z biletu.
Zanim jednak przystąpimy do realizacji dzisiejszego tematu, umyjemy rączki i ząbki razem z Kubusiem, poćwiczymy z Pipi Pończoszanką i wykonamy emocje z ciastoliny Play-Doh. Dzisiaj powtórzymy sobie również zwroty grzecznościowe i swój adres zamieszkania.
Sciskamy Was mocno. Do zobaczenia jutro!
Zapraszamy do zabawy kochane Smerfiki
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
Zadanie nr. 1 - " Higiena z Kubusiem"
Kubuś jest bohaterem Ogólnopolskiego Programu „Kubusiowi przyjaciele natury” i właśnie przez cały tydzień będzie Wam przypominał o higienie , ale również przegotował dla was wyzwanie które nosi nazwę „Co ja dziś założę?” - Jest to zabawa rozwijająca samodzielność i sprawność ruchową. Spróbujcie wybrać w co się dzisiaj sie ubierzecie. Dzisiaj sami podejmujecie decyzje i samodzielnie się ubieracie.
- Film instruktażowy
Zadanie nr. 2 - "Aktywna zabawa z Pipi Pończoszanką"
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
Zadanie nr. 3 - "Emocje z ciastoliny Play-Doy" - określenie swoich emocji przez dziecko i członków rodziny.
- Film instruktażowy jak wykonać ciastoline Play-Doh
III Społeczny obszar rozwoju dziecka.
Zadanie nr 4 - "Wasz dom - wasze zasady i obowiązki" - ustalajcie je razem !
Zadanie nr 5. - "Smerfne dyżury domowe"
Zachęcamy do cyklicznego pełnienia dyżurów takich jak:
• nakrywanie do stołu,
• odnoszenie naczyń po posiłku,
• sprzatanie swojego pokoju,
• podlewanie kwiatów,
• ścieranie kurzu itp.
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Zadanie nr 6. " Miejsca w teatrze” – oglądanie filmu edukacyjnego.
-
Co robił tata w teatrze?
-
W jaki sposób szukał miejsca?
-
Skąd wiemy jakie miejsce mamy zająć w teatrze?
-
Jak szukać swojego miejsca?
Zadanie nr 7. „Gdzie jest bilet" - ćwiczenia orientacji przestrzennej
Smerfy, pamiętajcie każdego o uzupełnieniu tablicy zadań, która dostępna jest również w materiałach do pobrania:)
Tabela jest bardzo ważna, jak tylko wrócimy do przedszkola to razem omówimy zadania.
Pozdrawiamy Pani Madzia i Pani Gosia
Z niecierpliwością czekamy na wasze prace, podzielcie się na naszej grupie w aplikacji Messenger.