Wtorek - 06.04.2021r. - "Gdzie jest mój bilet"

Dzień dobry

Dzisiejszego dnia Smerfy obejrzą króciutki film „Moni i Uszko. Bon ton w teatrze. Bez biletu ani rusz”, który będzie doskonałym wprowadzeniem do nauki odszukiwania rzędu i miejsca według informacji z biletu.

 

Zanim jednak przystąpimy do realizacji dzisiejszego tematu, umyjemy rączki i ząbki razem z Kubusiem, poćwiczymy z Pipi Pończoszanką i wykonamy emocje z ciastoliny Play-Doh. Dzisiaj powtórzymy sobie również zwroty grzecznościowe i swój adres zamieszkania.

 

Sciskamy Was mocno. Do zobaczenia jutro!

Zapraszamy do zabawy kochane Smerfiki Pocałunek

 

 

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

Zadanie nr. 1 - " Higiena z Kubusiem"

Kubuś jest bohaterem Ogólnopolskiego Programu „Kubusiowi przyjaciele natury” i właśnie przez cały tydzień będzie Wam przypominał o higienie , ale również przegotował dla was wyzwanie które nosi nazwę „Co ja dziś założę?” - Jest to zabawa rozwijająca samodzielność i sprawność ruchową. Spróbujcie wybrać w co się dzisiaj sie ubierzecie. Dzisiaj sami podejmujecie decyzje i samodzielnie się ubieracie.

 

- Film instruktażowy

Zadanie nr. 2 - "Aktywna zabawa z Pipi Pończoszanką"

W tym tygodniu prezentujemy ćwiczenia ruchowe z Pipi Pończoszanką, które możecie śmiało wykorzystywać jako rozgrzewka przed różnego rodzaju aktywnością . Pamiętajcie Smerfy, że bardzo ważna jest dla Was aktywność fizyczna , ruch, jak i zabawa na świeżym.
 
- Film instruktażowy

 

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

Zadanie nr. 3 - "Emocje z ciastoliny Play-Doy" - określenie swoich emocji przez dziecko i członków rodziny.

Emocje z ciastoliny play-doh

 

- Film instruktażowy jak wykonać ciastoline Play-Doh

III Społeczny obszar rozwoju dziecka.

Zadanie nr 4 - "Wasz dom - wasze zasady i obowiązki" - ustalajcie je razem !

Opracujcie wspólnie kodeks zachowań, do którego będziecie się odwoływać.
¹Pamiętajcie o „magicznych słowach” – bo grunt to dobre wychowanie.
²Przedstaw się imieniem i nazwiskiem oraz podaj swój adres zamieszkania
Ustalcie swoje obowiązki, co można robić, a czego nie, jakie mogą być nagrody, a jakie konsekwencje.
 
→Sama lista zasad to nie wszystko. Aby dzieci pamiętały o niej, należy przypominać o zasadach i pokazywać, że są w tym miejscu na naszej liście. A co najważniejsze- my jako rodzice musimy przestrzegać ustalonych reguł i dawać najmłodszym przykład. Dziecko uczy się przede wszystkim poprzez naśladownictwo.
 

Wasz dom wasze zasady i obowiązki

 

Zadanie nr 5. - "Smerfne dyżury domowe"

 


 

Zachęcamy do cyklicznego pełnienia dyżurów takich jak:

• nakrywanie do stołu,

• odnoszenie naczyń po posiłku,

• sprzatanie swojego pokoju,

• podlewanie kwiatów,

• ścieranie kurzu itp.

 

→ Podczas pełnienia dyżuru proponujemy włączyć sobie piosenkę waszej ulubionej Małej Orkiestry Dni Naszych pt. „Piosenka o sprzątaniu domu”
 

 

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadanie nr 6. " Miejsca w teatrze” – oglądanie filmu edukacyjnego.

Rozmowa kierowana na podstawie obejrzanego filmu:
 
  • Co robił tata w teatrze?
  • W jaki sposób szukał miejsca?
  • Skąd wiemy jakie miejsce mamy zająć w teatrze?
  • Jak szukać swojego miejsca?
     

 

Zadanie nr 7. „Gdzie jest bilet" - ćwiczenia orientacji przestrzennej

Gdzie jest mój bilet

 

Smerfy, pamiętajcie każdego o uzupełnieniu tablicy zadań, która dostępna jest również w materiałach do pobrania:)

Tabela jest bardzo ważna, jak tylko wrócimy do przedszkola to razem omówimy zadania.

Pozdrawiamy Pani Madzia i Pani Gosia Pocałunek

 

 

 

Z niecierpliwością czekamy na wasze prace, podzielcie się na naszej grupie w aplikacji Messenger.