Wtorek 13-04-2021

Celem propozycji na dzisiaj jest wprowadzenie liter f, F; rozwijanie słownika czynnego dzieci; rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; uwrażliwianie na walory estetyczne dzieł malarskich.

Wykonaj ćwiczenia ruchowe przy piosence na dobre rozpoczęcie dnia:

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

1.Zabawa słuchowa- rodzic wymawia różne słowa zaczynające się głoską f lub w( wazon foka, wiatr, farby, walizka, futro) itd.. zadaniem dzieci jest powiedzieć jaką głoskę słyszy w podanym wyrazie.

2. „Artysta” – zabawa słownikowa- metodą burzy mózgów tworzymy pojęcie artysta: Kto to jest artysta? Czym zajmuje się artysta? Dziecko odpowiada .Rodzic  podkreśla, że nie każdy, kto coś zrobi, jest artystą – jego dzieło musi być wyjątkowe, budzić emocje, chęć dyskusji; artysta musi mieć talent. Dziecko podaje  przykłady dziedzin, w których mogą tworzyć artyści: malarstwo – malarz rzeźbiarstwo – rzeźbiarz, literatura – pisarz, poeta; muzyka – kompozytor, śpiewak, piosenkarz, gitarzysta; teatr – aktor, reżyser itp. Artysta musi bardzo dobrze wykonywać to, czym się zajmuje, być wytrwały i ciągle ćwiczyć, by być jak najlepszy.

3. ,,Malarstwo”- zapraszamy do obejrzenia prezentacji multimedialnej na temat różnych stylów w malarstwie.

https://www.youtube.com/watch?v=erCiLPbeNs0

Są różne style w malarstwie:

  • Abstrakcjonizm.
  • Art Deco.
  • Impresjonizm.
  • Karykatura.
  • Malarstwo współczesne.
  • Pop Art.
  • Romantyzm.
  • Secesja.

Dla zainteresowanych dzieci proponujemy odwiedzić stronę:

https://www.ramarama.pl/category/styl-malarski

4.Czego potrzebuje malarz w swojej pracy?-  dzieci wymieniają potrzebne malarzowi przedmioty do pracy: paleta, farby, pędzle, sztaluga, blejtram.

Blejtram (krosna malarskie) – rama z profilowanych listew, zwykle prostokątna, na którą naciąga się i przybija płótno malarskie.

5.Wspólne zaśpiewanie piosenki - Piosenka Bardzo Kulturalna - Mała Orkiestra Dni Naszych

https://www.youtube.com/watch?v=-JIrvxJheRA

6. „F jak farby” – wprowadzenie liter f, F- zabawa z wyrazem  FARBY – Prezentacja wyrazu, zadaniem dziecka jest wyklaskać sylaby– przypinają i je przeliczyć, wypowiedzieć kolejno głoski i je przeliczyć, określić głoskę w nagłosie, zwracając uwagę na prawidłową wymowę głoski f;, wyszukać  inne słowa zaczynające się głoską f. Pokazanie małej i wielkiej litery drukowanej f ,F.- , wyszukanie litery w wyrazach do czytania globalnego: farby, foka, firanka, fasola,

7.Określenie czy głoska f jest samogloską czy spółgłoską ( spółgłoska , zaznaczamy kolorem niebieskim)

 

8. ,, Czy jest tu głoska f ?" - zabawa dydaktyczna. Dziecko szuka w pokoju , kuchni przedmiotów ,których nazwy rozpoczynaja się na głoskę f .

 

9.F jak farby - poznanie litery f, F.

- podziel słowo farby na sylaby, a potem na głoski,

- podaj przykłady słów rozpoczynających się głoską „f” (flaga, foka, fortepian…),

- podaj przykłady słów mających głoskę „ f” w środku (agrafka, delfin, perfumy…)

- a może znasz słowa mające głoskę „f” na końcu (elf, kilof, traf…)

 

10..Nauka Alfabetu - UBU Poznaje literkę F       

 https://www.youtube.com/watch?v=k0OgJ7L2pUk

11. Praca w kartach pracy część 4 str. 4 –5  ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, określanie miejsca głoski i litery w wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.

12. Praca w kartach pracy Czytanie i pisanie str 61 i 62 – wodzenie palcem po śladzie liter f, F, pisanie w tunelu, pisanie liter po śladzie, po kropkach i samodzielnie, pisanie krótkich zdań.

13. Przeczytaj czytankę z literą f (plik do pobrania).

       Napisz starannie literę f (plik do pobrania).

       Nie zapomnijcie o napisaniu litery f w zeszytach tak jak to robiliśmy w przedszkolu.

 

KACIK DLA CIEKAWYCH

20 PROSTYCH TECHNIK RYSUNKOWYCH I MALARSKICH DLA DZIECI

https://www.youtube.com/watch?v=PF6pHlmdj1g

Zapraszamy dzieci to wykonania pracy plastycznej na dowolny temat za pomocą wybranej przez siebie techniki malarskiej. Życzymy super zabawy.

Dziękujemy za zaangażowanie i życzymy powodzenia.

Do widzenia :)