Wtorek 13-04-2021
Celem propozycji na dzisiaj jest wprowadzenie liter f, F; rozwijanie słownika czynnego dzieci; rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; uwrażliwianie na walory estetyczne dzieł malarskich.
Wykonaj ćwiczenia ruchowe przy piosence na dobre rozpoczęcie dnia:
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
1.Zabawa słuchowa- rodzic wymawia różne słowa zaczynające się głoską f lub w( wazon foka, wiatr, farby, walizka, futro) itd.. zadaniem dzieci jest powiedzieć jaką głoskę słyszy w podanym wyrazie.
2. „Artysta” – zabawa słownikowa- metodą burzy mózgów tworzymy pojęcie artysta: Kto to jest artysta? Czym zajmuje się artysta? Dziecko odpowiada .Rodzic podkreśla, że nie każdy, kto coś zrobi, jest artystą – jego dzieło musi być wyjątkowe, budzić emocje, chęć dyskusji; artysta musi mieć talent. Dziecko podaje przykłady dziedzin, w których mogą tworzyć artyści: malarstwo – malarz rzeźbiarstwo – rzeźbiarz, literatura – pisarz, poeta; muzyka – kompozytor, śpiewak, piosenkarz, gitarzysta; teatr – aktor, reżyser itp. Artysta musi bardzo dobrze wykonywać to, czym się zajmuje, być wytrwały i ciągle ćwiczyć, by być jak najlepszy.
3. ,,Malarstwo”- zapraszamy do obejrzenia prezentacji multimedialnej na temat różnych stylów w malarstwie.
https://www.youtube.com/watch?v=erCiLPbeNs0
Są różne style w malarstwie:
- Abstrakcjonizm.
- Art Deco.
- Impresjonizm.
- Karykatura.
- Malarstwo współczesne.
- Pop Art.
- Romantyzm.
- Secesja.
Dla zainteresowanych dzieci proponujemy odwiedzić stronę:
https://www.ramarama.pl/category/styl-malarski
4.Czego potrzebuje malarz w swojej pracy?- dzieci wymieniają potrzebne malarzowi przedmioty do pracy: paleta, farby, pędzle, sztaluga, blejtram.
Blejtram (krosna malarskie) – rama z profilowanych listew, zwykle prostokątna, na którą naciąga się i przybija płótno malarskie.
5.Wspólne zaśpiewanie piosenki - Piosenka Bardzo Kulturalna - Mała Orkiestra Dni Naszych
https://www.youtube.com/watch?v=-JIrvxJheRA
6. „F jak farby” – wprowadzenie liter f, F- zabawa z wyrazem FARBY – Prezentacja wyrazu, zadaniem dziecka jest wyklaskać sylaby– przypinają i je przeliczyć, wypowiedzieć kolejno głoski i je przeliczyć, określić głoskę w nagłosie, zwracając uwagę na prawidłową wymowę głoski f;, wyszukać inne słowa zaczynające się głoską f. Pokazanie małej i wielkiej litery drukowanej f ,F.- , wyszukanie litery w wyrazach do czytania globalnego: farby, foka, firanka, fasola,
7.Określenie czy głoska f jest samogloską czy spółgłoską ( spółgłoska , zaznaczamy kolorem niebieskim)
8. ,, Czy jest tu głoska f ?" - zabawa dydaktyczna. Dziecko szuka w pokoju , kuchni przedmiotów ,których nazwy rozpoczynaja się na głoskę f .
9.F jak farby - poznanie litery f, F.
- podziel słowo farby na sylaby, a potem na głoski,
- podaj przykłady słów rozpoczynających się głoską „f” (flaga, foka, fortepian…),
- podaj przykłady słów mających głoskę „ f” w środku (agrafka, delfin, perfumy…)
- a może znasz słowa mające głoskę „f” na końcu (elf, kilof, traf…)
10..Nauka Alfabetu - UBU Poznaje literkę F
https://www.youtube.com/watch?v=k0OgJ7L2pUk
11. Praca w kartach pracy część 4 str. 4 –5 ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, określanie miejsca głoski i litery w wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.
12. Praca w kartach pracy Czytanie i pisanie str 61 i 62 – wodzenie palcem po śladzie liter f, F, pisanie w tunelu, pisanie liter po śladzie, po kropkach i samodzielnie, pisanie krótkich zdań.
13. Przeczytaj czytankę z literą f (plik do pobrania).
Napisz starannie literę f (plik do pobrania).
Nie zapomnijcie o napisaniu litery f w zeszytach tak jak to robiliśmy w przedszkolu.
KACIK DLA CIEKAWYCH
20 PROSTYCH TECHNIK RYSUNKOWYCH I MALARSKICH DLA DZIECI
https://www.youtube.com/watch?v=PF6pHlmdj1g
Zapraszamy dzieci to wykonania pracy plastycznej na dowolny temat za pomocą wybranej przez siebie techniki malarskiej. Życzymy super zabawy.
Dziękujemy za zaangażowanie i życzymy powodzenia.
Do widzenia :)