Czwartek 15.04.2021
Witamy Was w czwartek 15 kwietnia :)
Przypominamy Wam o konieczności częstego mycia rąk, z zachowaniem
kolejnych etapów. Wsłuchajcie się w piosenkę i zróbcie to tak samo. :)
1. Codzienny ruch i aktywność fizyczna jest nam wszystkim niezbędna dla
zdrowia. Poćwiczcie razem z Pipi i Myszką Minnie. Pewnie już zapamiętaliście
niektóre ćwiczenia z poprzednich dni.
Zabawa ruchowa pt. "Koło superwynalazek".
Dziecko ma koło hula-hoop, próbuje toczyć je po podłodze, kręci biodrami, ręką, nogą.
2. Zabawa "Lustrzane odbicia"
Stajemy z dzieckiem przed lustrem. Ruszamy różnymi częściami ciała i robimy miny. Możemy nazywać stany emocjonalne, np. smutny, wesoły, przestraszony. Następnie stajemy naprzeciwko siebie, jedna osoba porusza się, a druga odzwierciedla wszystko jak lustro. Potem robimy zamianę ról.
3. Zabawa słuchowa dla kilku osób, pt. "Głuchy telefon".
Cała rodzina siada na kanapie. Osoba z brzegu mówi dowolne hasło, na ucho i po cichu do osoby obok. Tak przekazujemy sobie hasło do ostatniej osoby, która wypowiada hasło na głos. Jeśli zostało przekręcone, wtedy wszyscy po kolei (od końca), mówią co usłyszeli.
4. A teraz wysłuchajcie wiersza pt. "Rozmowa" Małgorzaty Strzałkowskiej.
Dryń! Telefon!
- Cześć. Tu babcia.
- O! Dzień dobry!
- Dobra Żabcia...
- Ja nie jestem Żabcią, babciu!
- Wiem, Haneczko... Nie rusz, Żabciu!
Haniu, wiesz kto ze mną mieszka?
- Kot!
- Nie tylko! Mam też pieska!
- Peska? Ale fajnie, babciu!
- Hau! Hau! Hau! Hau! Spokój, Żabciu!
- A co na to Mruczek mówi?
- Wiesz, od razu ją polubił.
- Tego pieska dał ci dziadek?
- Nie Haneczko. To przypadek...
W internecie przeczytałam,
że ktoś psa przy poczcie znalazł.
No i odwiózł do schroniska.
Żal mi się zrobiło psiska...
Pan przywiązał go na sznurku.
I zostawił. Tu przy murku.
Dwa dni siedział psiak pod drzewem...
- Jak tak można, babciu?
- Nie wiem.
Może kapcie pogryzł panu?
Odgryzł frędzle od dywanu?
Może głośno szczekał w domu?
Albo już się znudził komuś.
Siedział, siedział, czas uciekał,
a pies wciąż na pana czekał.
- Ja bym nigdy nie czakała
na takiego... no... bendzwała!
- Psy i koty nam ufają -
jak kochają, to kochają...
- Mogę wpaść do ciebie, babciu?
- Dobrze, Haniu! Chodź tu, Żabciu...
Rozmawiamy z dzieckiem na temat wiersza. Zadajemy pytania: Kto rozmawiał przez telefon? Na jaki temat była rozmowa?
Przypominamy dziecku, że telefon to też wynalazek. Możemy przypomnieć dziecku numety alarmowe: pogotowie 999, straż pożarna 998, policja 997, alarmowy 112.
Może teraz sobie poćwiczymy z woreczkami :)
Potrzebny będzie woreczek do ćwiczeń. Jeśli nie macie nic takiego, to możecie sami go wykonać. Potrzebna będzie jedna skarpetka i woreczek fasoli. Wsypujemy fasolę do skarpetki i zawiązujemy lub zaszywamy. Gotowe. :)
Oto propozycja ćwiczeń z woreczkami wg. K. Wlaźnik.
a) Stojąc, podnoszenie woreczka palcami stopy i podnoszenie go w górę.
b) Trzymając woreczek palcami stopy chód w różnych kierunkach. Ćwiczenie można stosować wprowadzając dwa woreczki - każda stopa trzyma woreczek.
c) Stojąc, chwytać woreczek palcami stopy i rzucać do określonego celu: za linię, do leżącej obręczy, kosza itp.
d) Leżenie tyłem, nogi ustawione skulnie. Chwyt woreczka palcami stopy jednej nogi i przełożenie go przez kolano drugiej.
e) Leżenie tyłem, nogi lekko wzniesione w górę, kolana rozchylone szeroko. Palce jednej stopy trzymają woreczek. Jedna stopa podaje woreczek drugiej.
5. Praca w książkach.
Dla 5 latków: Karty Pracy 3.29. Polecenie: Doprowadź chłopca do dziewczynki zgodnie z podanym kodem. Zaznacz jego drogę czerwoną kredką według wzoru.
Dla 6latków: Książka "Liczenie" 51 - odliczanie wskazanej liczby elementów, przybliżanie charakteru porządkowego liczb, układanie rytmu.
Powodzenia Kochani :)