Czwartek 15.04.2021

Witamy Was w czwartek 15 kwietnia :)

Przypominamy Wam o konieczności częstego mycia rąk, z zachowaniem

kolejnych etapów. Wsłuchajcie się w piosenkę i zróbcie to tak samo. :)

 

1. Codzienny ruch i aktywność fizyczna jest nam wszystkim niezbędna dla

zdrowia. Poćwiczcie razem z Pipi i Myszką Minnie. Pewnie już zapamiętaliście

niektóre ćwiczenia z poprzednich dni.

 

Zabawa ruchowa pt. "Koło superwynalazek".

Dziecko ma koło hula-hoop, próbuje toczyć je po podłodze, kręci biodrami, ręką, nogą.

2. Zabawa "Lustrzane odbicia"

Stajemy z dzieckiem przed lustrem. Ruszamy różnymi częściami ciała  i robimy miny. Możemy nazywać stany emocjonalne, np. smutny, wesoły, przestraszony. Następnie stajemy naprzeciwko siebie, jedna osoba porusza się, a druga odzwierciedla wszystko jak lustro. Potem robimy zamianę ról. 

3. Zabawa słuchowa dla kilku osób, pt. "Głuchy telefon".

Cała rodzina siada na kanapie. Osoba z brzegu mówi dowolne hasło, na ucho i po cichu do osoby obok. Tak przekazujemy sobie hasło do ostatniej osoby, która wypowiada hasło na głos. Jeśli zostało przekręcone, wtedy wszyscy po kolei (od końca), mówią co usłyszeli.

 4. A teraz wysłuchajcie wiersza pt. "Rozmowa" Małgorzaty Strzałkowskiej.

Dryń! Telefon!

- Cześć. Tu babcia.

- O! Dzień dobry!

- Dobra Żabcia...

- Ja nie jestem Żabcią, babciu!

- Wiem, Haneczko... Nie rusz, Żabciu!

Haniu, wiesz kto ze mną mieszka?

- Kot!

- Nie tylko! Mam też pieska!

- Peska? Ale fajnie, babciu!

- Hau! Hau! Hau! Hau! Spokój, Żabciu!

- A co na to Mruczek mówi?

- Wiesz, od razu ją polubił.

- Tego pieska dał ci dziadek?

- Nie Haneczko. To przypadek...

W internecie przeczytałam,

że ktoś psa przy poczcie znalazł.

No i odwiózł do schroniska.

Żal mi się zrobiło psiska...

Pan przywiązał go na sznurku.

I zostawił. Tu przy murku.

Dwa dni siedział psiak pod drzewem...

- Jak tak można, babciu?

- Nie wiem.

Może kapcie pogryzł panu?

Odgryzł frędzle od dywanu?

Może głośno szczekał w domu?

Albo już się znudził komuś.

Siedział, siedział, czas uciekał,

a pies wciąż na pana czekał.

- Ja bym nigdy nie czakała

na takiego... no... bendzwała!

- Psy i koty nam ufają - 

jak kochają, to kochają...

- Mogę wpaść do ciebie, babciu?

- Dobrze, Haniu! Chodź tu, Żabciu...

 

Rozmawiamy z dzieckiem na temat wiersza. Zadajemy pytania: Kto rozmawiał przez telefon? Na jaki temat była rozmowa? 

Przypominamy dziecku, że telefon to też wynalazek. Możemy przypomnieć dziecku numety alarmowe: pogotowie 999, straż pożarna 998, policja 997, alarmowy 112.

Może teraz sobie poćwiczymy z woreczkami :)

Potrzebny będzie woreczek do ćwiczeń. Jeśli nie macie nic takiego, to możecie sami go wykonać. Potrzebna będzie jedna skarpetka i woreczek fasoli. Wsypujemy fasolę do skarpetki i zawiązujemy lub zaszywamy. Gotowe. :)

Oto propozycja ćwiczeń z woreczkami wg. K. Wlaźnik.

a) Stojąc, podnoszenie woreczka palcami stopy i podnoszenie go w górę.

b) Trzymając woreczek palcami stopy chód w różnych kierunkach. Ćwiczenie można stosować wprowadzając dwa woreczki - każda stopa trzyma woreczek. 

c) Stojąc, chwytać woreczek palcami stopy i rzucać do określonego celu: za linię, do leżącej obręczy, kosza itp. 

d) Leżenie tyłem, nogi ustawione skulnie. Chwyt woreczka palcami stopy jednej nogi i przełożenie go przez kolano drugiej.

e) Leżenie tyłem, nogi lekko wzniesione w górę, kolana rozchylone szeroko. Palce jednej stopy trzymają woreczek. Jedna stopa podaje woreczek drugiej.

5. Praca w książkach.

Dla 5 latków: Karty Pracy 3.29. Polecenie: Doprowadź chłopca do dziewczynki zgodnie z podanym kodem. Zaznacz jego drogę czerwoną kredką według wzoru. 

Dla 6latków: Książka "Liczenie" 51 - odliczanie wskazanej liczby elementów, przybliżanie charakteru porządkowego liczb, układanie rytmu.

 

Powodzenia Kochani :)