Czwartek 15.04.2021r

Witam w czwartek kochani

Celem propozycji na dzisiaj jest  wzbogacanie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane z teatrem: aktor, scenografia, kukiełka, marionetka, scena itp.; rozwijanie umiejętności czytania; rozwijanie logicznego myślenia; budowanie zespołu przez podejmowanie wspólnych działań.

Na początek zestaw ćwiczeń dla zdrowia

https://www.youtube.com/watch?v=4T9mvzAZhD8

Obejrzyjcie ilustrację z emocjami. Powiedzcie jak się dzisiaj czujecie? Dlaczego? Co sprawiło, że czujesz się wesoły/smutny/zły/niezadowolony…?

( załącznik 1)

1.„Teatr” –Dzieci słuchają tekstu  ,,Magiczne miejsce”   Marek Majewski

Teatr to jest widownia i scena.

niby nic magicznego w tym nie ma,

aż do chwili, gdy nagle na scenie

dziwne zacznie się dziać przedstawienie. (…)

Każda bajka się staje prawdziwa,

gaśnie światło i scena ożywa.

Wszystko może się zdarzyć na scenie.

Działa czar, póki trwa przedstawienie. (…)

Teatr gra. Każdy ma, czego szuka.

A to wszystko nazywa się sztuka.

Gdy dorosnę, to może tu wrócę,

żeby zagrać na scenie w tej sztuce. (…)

Zadajemy pytania: Co to jest teatr? Po co chodzimy do teatru? Co znajduje się w sali teatralnej? Kto pracuje w teatrze?

2. Rodzaje teatru

https://www.youtube.com/watch?v=EzCWzeIYJZY&t=86s 

3. „Marionetka” – zabawa na koncentrację.                                                                                                                                             Dzieci stoją w pozie marionetki – lekko rozstawione nogi, ręce wyciągnięte w bok, głowa prosto. Mocne klaśnięcie w dłonie – pękają sznurki od  części marionetki. Możemy mówić, która część ciała marionetki ma opaść z powodu pękniętego sznurka po kolei – prawa dłoń, lewa, dłoń, prawe przedramię, lewe przedramię, głowa, tułów, prawa noga, lewa noga i cała marionetka pada na podłogę.

Lalkarz  reperuje sznurki i marionetka szybko wstaje. Zabawa zaczyna się od początku. Zabawę można przeprowadzić z wykorzystaniem nazw części ciała w języku angielskim.

4. Praca w kartach pracy część 4 str 9.– porządkowanie zdarzeń w historyjce obrazkowej, ćwiczenia w czytaniu, budowanie wypowiedzi, wycinanie i naklejanie.

5. Praca w kartach pracy Czytanie i pisanie str 64  – dobieranie podpisów do obrazków, różnicowanie pojęć kino, teatr, wyszukiwanie wskazanych wyrazów w tekście.

Wspólne zaśpiewanie piosenki - Piosenka Bardzo Kulturalna - Mała Orkiestra Dni Naszych

https://www.youtube.com/watch?v=-JIrvxJheRA

6. „Tydzień” – Jan Brzechwa-  nauka wiersza na pamięć. Recytujemy tekst fragmentami – dzieci powtarzają.

Tydzień dzieci miał siedmioro:

– Niech się tutaj wszystkie zbiorą!

Ale przecież nie tak łatwo

Radzić sobie z liczną dziatwą:

Poniedziałek już od wtorku

Poszukuje kota w worku,

Wtorek środę wziął pod brodę:

– Chodźmy sitkiem czerpać wodę.

Czwartek w górze igłą grzebie

I zaszywa dziury w niebie.

Chcieli pracę skończyć w piątek,

A to ledwie był początek.

Zamyśliła się sobota:

– Toż dopiero jest robota!

Poszli razem do niedzieli,

Tam porządnie odpoczęli.

Tydzień drapie się w przedziałek:

– No, a gdzie jest poniedziałek?

Poniedziałek już od wtorku

Poszukuje kota w worku…

I tak dalej…

7.Drogie Nutki  proszę o uzupełnienie karty nr. 3 w całości

  KĄCIK DLA CIEKAWYCH

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0&t=148s  Jak powstaje spektakl teatralny

https://www.youtube.com/watch?v=r_2VJKlCNNw    ,,Calineczka”- widowisko bajkowe

https://www.youtube.com/watch?v=XSaVlq2X6wc  „Sierotka Marysia w krainie baśni”

Zachęcamy do wybrania się na wirtualny spacer po Teatrze Groteska, który znajduje się w Krakowie.

https://www.youtube.com/watch?v=KUaxnUYNjE0

 Miłego dnia:)