Czwartek 15.04.2021r
Witam w czwartek kochani
Celem propozycji na dzisiaj jest wzbogacanie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane z teatrem: aktor, scenografia, kukiełka, marionetka, scena itp.; rozwijanie umiejętności czytania; rozwijanie logicznego myślenia; budowanie zespołu przez podejmowanie wspólnych działań.
Na początek zestaw ćwiczeń dla zdrowia
https://www.youtube.com/watch?v=4T9mvzAZhD8
Obejrzyjcie ilustrację z emocjami. Powiedzcie jak się dzisiaj czujecie? Dlaczego? Co sprawiło, że czujesz się wesoły/smutny/zły/niezadowolony…?
( załącznik 1)
1.„Teatr” –Dzieci słuchają tekstu ,,Magiczne miejsce” Marek Majewski
Teatr to jest widownia i scena.
niby nic magicznego w tym nie ma,
aż do chwili, gdy nagle na scenie
dziwne zacznie się dziać przedstawienie. (…)
Każda bajka się staje prawdziwa,
gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie. (…)
Teatr gra. Każdy ma, czego szuka.
A to wszystko nazywa się sztuka.
Gdy dorosnę, to może tu wrócę,
żeby zagrać na scenie w tej sztuce. (…)
Zadajemy pytania: Co to jest teatr? Po co chodzimy do teatru? Co znajduje się w sali teatralnej? Kto pracuje w teatrze?
2. Rodzaje teatru
https://www.youtube.com/watch?v=EzCWzeIYJZY&t=86s
3. „Marionetka” – zabawa na koncentrację. Dzieci stoją w pozie marionetki – lekko rozstawione nogi, ręce wyciągnięte w bok, głowa prosto. Mocne klaśnięcie w dłonie – pękają sznurki od części marionetki. Możemy mówić, która część ciała marionetki ma opaść z powodu pękniętego sznurka po kolei – prawa dłoń, lewa, dłoń, prawe przedramię, lewe przedramię, głowa, tułów, prawa noga, lewa noga i cała marionetka pada na podłogę.
Lalkarz reperuje sznurki i marionetka szybko wstaje. Zabawa zaczyna się od początku. Zabawę można przeprowadzić z wykorzystaniem nazw części ciała w języku angielskim.
4. Praca w kartach pracy część 4 str 9.– porządkowanie zdarzeń w historyjce obrazkowej, ćwiczenia w czytaniu, budowanie wypowiedzi, wycinanie i naklejanie.
5. Praca w kartach pracy Czytanie i pisanie str 64 – dobieranie podpisów do obrazków, różnicowanie pojęć kino, teatr, wyszukiwanie wskazanych wyrazów w tekście.
Wspólne zaśpiewanie piosenki - Piosenka Bardzo Kulturalna - Mała Orkiestra Dni Naszych
https://www.youtube.com/watch?v=-JIrvxJheRA
6. „Tydzień” – Jan Brzechwa- nauka wiersza na pamięć. Recytujemy tekst fragmentami – dzieci powtarzają.
Tydzień dzieci miał siedmioro:
– Niech się tutaj wszystkie zbiorą!
Ale przecież nie tak łatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,
Wtorek środę wziął pod brodę:
– Chodźmy sitkiem czerpać wodę.
Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.
Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.
Zamyśliła się sobota:
– Toż dopiero jest robota!
Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.
Tydzień drapie się w przedziałek:
– No, a gdzie jest poniedziałek?
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku…
I tak dalej…
7.Drogie Nutki proszę o uzupełnienie karty nr. 3 w całości
KĄCIK DLA CIEKAWYCH
https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0&t=148s Jak powstaje spektakl teatralny
https://www.youtube.com/watch?v=r_2VJKlCNNw ,,Calineczka”- widowisko bajkowe
https://www.youtube.com/watch?v=XSaVlq2X6wc „Sierotka Marysia w krainie baśni”
Zachęcamy do wybrania się na wirtualny spacer po Teatrze Groteska, który znajduje się w Krakowie.
https://www.youtube.com/watch?v=KUaxnUYNjE0
Miłego dnia:)