"Fotograf"- praca metodą projektów badawczych

Jedną z najważniejszych umiejętności, w jakie można wyposażyć dzieci jest twórcze myślenie. Im wcześniej zacznie się wychowywać do twórczości, tym proces ten będzie skuteczniejszy .

Metoda projektu edukacyjnego jest wyjątkowa dlatego, że pozwala na kształtowanie środowiska (przestrzeni i warunków), w którym odbywają się działania dziecka. Daje ona możliwość łączenia uczenia się poprzez gry i zabawy z asymilacją wiedzy, rozwiązywaniem problemów oraz przeżywaniem wiedzy i działalnością praktyczną. Wykorzystanie metody projektu badawczego w rozwijaniu zainteresowań związanych z edukacją techniczną oraz przyrodniczą pozwala na uatrakcyjnienie zajęć przedszkolnych. Szukanie stale nowych rozwiązań mobilizuje dzieci do coraz bardziej samodzielnego zdobywania nowych wiadomości, a co za tym idzie, pogłębiania wiedzy.

 

Projekt - fotograf powstał pod wpływem zainteresowań dzieci fotografią. Stworzył możliwość stawiania pytań, formułowania hipotez i wyciągania wniosków. Zajęcia z fotografii prowadzone metodą projektu pozwoliły dzieciom poznać historię fotografii, budowę aparatu fotograficznego i mechanizm jego działania, przyswoić podstawowe zasady robienia zdjęć i zgłębić sposoby ich wywoływania. Przedszkolaki miały też możliwość spróbowania swoich sił podczas wykonywania aparatu z pudełek, kliszy fotograficznej z czarnej kartki, oraz samodzielnego robienia zdjęć – co niewątpliwie przyniosło dużo radości i świetnej zabawy. Przedszkolaki mogły również przede wszystkim spotkać się z profesjonalnym fotografem i rozwiać wszystkie swoje wątpliwości dotyczące pracy fotografa – relacja ze spotkania z fotografem niebawem :).