Pszczółki

  • Wsie, miasta i miasteczka 05.11 (piątek)

    Zajęcia 1. Wsie, miasta i miasteczka – zajęcia badawcze.

    •Kostką po mapie– zabawa poznawcza.

    Duża mapa samochodowa Polski, kostka do gry.

    Dzieci wraz z N. siadają na podłodze w kole. N. rozkłada pośrodku dużą mapę samochodową Polski. Dzieci kolejno rzucają małą kostką do gry na mapę. W miejscu, gdzie kostka się zatrzyma, N. odczytuje nazwę miejscowości i wspólnie z dziećmi określa, czy to miasto, czy wieś.

     

    •Karty pracy, cz. 1, s. 82.

    Polecenia:

    • Obejrzyj zdjęcia. Powiedz, co one przedstawiają. Posłuchaj odczytanych wyrazów. Połącz je z nazwami miejsc, do których pasują. Otocz pętlami zdjęcia, które mogły być zrobione zarówno w mieście, jak i na wsi.

    • Oglądanie obrazków, widokówek, zdjęć, folderów przedstawiających miejscowość, w której mieszkają dzieci. Zdjęcia, obrazki, albumy przedstawiające miejscowość, w której mieszkają dzieci. Dzieci rozpoznają miejsca przedstawione na obrazkach i zdjęciach. Następnie, pod kierunkiem N., prowadzą swobodne rozmowy na temat miejsc, w których mieszkają, adresów zamieszkania i adresu przedszkola. Dzieci dzielą nazwy miejscowości na sylaby, różnicując pierwsze i ostatnie głoski. Wypowiadają nazwy miejscowości z różnym natężeniem głosu, różną intonacją i w różnym tempie. Dzieci układają zdania z nazwą miejscowości, w której mieszkają.

    Zajęcia nr 2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 5.
    • Zbieramy liście – zabawa ruchowa uruchamiająca duże grupy mięśniowe.

    Rodzic rozmieszcza w pokoju papierowe liście. Dzieci swobodnie poruszają się między nimi. Na hasło Zbieramy liście zbierają dary jesieni, wykonując skłony.

    • Skłony w przód – ćwiczenia kształtujące mięśnie tułowia w płaszczyźnie strzałkowej.

    Dzieci w rozsypce, wykonują siad klęczny, w dłoniach trzymają po dwa papierowe liście. Na hasło N. Góra! podnoszą liście do góry, trzymając ręce proste w łokciach. Na hasło Skłon! – skłaniają się do przodu, sięgając jak najdalej przed siebie, na hasło Powrót! wracają do siadu klęcznego.

    • Zabawa liśćmi – ćwiczenia kształtujące mięśnie tułowia w płaszczyźnie czołowej, skłony boczne.

    Dzieci dowolnie poruszają się po sali. Na hasło Spadają liście zatrzymują się, stają w lekkim rozkroku, wykonują skręt tułowia w lewo i opuszczają liście, obserwując tor ich lotu. Następnie podnoszą liście i powtarzają czynność, wykonując skręt tułowia w prawo. Ćwiczenia powtarzają kilka razy.


    • Taniec liści na ławeczce – zabawa ruchowa z elementem równowagi. (ławeczke mozna zastąpić liną, sznurkiem)
    Dzieci ustawiają się w kolejce przed ławeczką, w obu rękach trzymają liście. Kolejno przechodzą po ławeczce z szeroko rozłożonymi rękami, na środku ławeczki wykonują pełny obrót, a następnie idą dalej do końca ławeczki, przyjmując taką postawę jak poprzednio. Zeskakują i idą na koniec kolejki.


    • Taniec baletnicy na liściu – spinanie się, pchanie, ciągnięcie, podnoszenie, noszenie.
    Każde dziecko kładzie pod stopy liście, następnie staje na nich i tańczy. Ma to robić tak, aby liście cały czas były pod stopami. Przy tej zabawie można wykorzystać muzykę. Każde dziecko staje na prawej nodze, lewą – zgiętą w kolanie – podnosi, przenosi w tył, kierując stopę mocno do góry. W prawej ręce trzyma liść, wykonuje skręt tułowia, dotykając liściem do stopy nogi zgiętej do tyłu. Ćwiczenie wykonuje kilka razy.

    • Zajączki skaczą przez liście – zabawa ruchowa z elementem skoku.
    Każde dziecko kładzie przed sobą swoje liście. Na polecenie Rodzica dzieci przeskakują przez nie obunóż. Skaczą po kolei: w przód i w tył, w bok, w lewo i w prawo.

    • Spadające liście – ćwiczenia wyprostne.
    Dzieci stoją w rozsypce, trzymając w rękach papierowe liście. Unoszą lewą rękę nad głowę, wypuszczają nad głową liść, dmuchają na niego, starając się utrzymać go jak najdłużej
    w powietrzu. Gdy liść opadnie na ziemię, tę samą czynność wykonują z drugim liściem.

    • Przysuwamy liście – ćwiczenia przeciw płaskostopiu.
    Dzieci siedzą w siadzie prostym podpartym. Stopy stawiają na liściach. Naciskając mocno palcami, przesuwają je w przód, a następnie przysuwają z powrotem do tułowia. Ćwiczenie
    powtarzamy kilka razy.

    • Marsz – ćwiczenia rytmizujące.
    Dzieci maszerują przy dowolnej melodii, wysoko unosząc kolana.

    Czytaj Więcej o: Wsie, miasta i miasteczka 05.11 (piątek)

    2021-11-04